Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

De "zekerheden" van een "vaste" baan

  • Maarschalk

    Zo, nog een artikel. En dit moet ons overtuigen dat mlm de oplossing is?

  • brokkel

    Ik vraag mij af of Mr. Telecom bekent is met de cijfers van het WFDSA. De overkoepelende organisatie van mlm-bedrijven (of zoals ze zichzelf noemen Direct-Selling).

    Voor 2009 waren de cijfers uiterst belovend.

    In Nederland wel er wel een bedrag van 113 miljoen dollar (het is een amerikaanse organisatie) omzet gehaald (klinkt heel mooi) met bedrijven zoals tupperware, acn, amway, win en andere.

    Dit werd bereikt met maar 36125 direct sales agents. Dus ze bereikten gemiddeld wel een omzet (en dat is dus niet winst maar brutoverkoop bedrag) van 3128 dollar.

    dus wel een 260 dollar per maand. Laten we nu een keer gul zijn en laten we 60% uitkeren aan marge, bonus en provisie.

    Dan is de gemiddelde winst per agent wel minder dan 160 dollar per maand. Ik weet landen waar je daar prima van kan leven maar Nederland behoort daar nog niet toe.

    Ik denk zelf dat de winst nog wel iets lager ligt en dan blijft er dus nog geen 100 euro over waar dan ook al het sample materiaal ook nog in zit. Wow, waar kan ik mij inschrijven. Ik wordt miljonair.