Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

jeetje

  • Econometrist

    Alex van Breemen Schreef:

    ——————————————————-

    > Waarom zou zij nu als tegenstander aangewezen

    > worden? Je maakt een aanname en presenteert dat

    > als waarheid.

    Wel Alex, dat is nou eenmaal de vaste discussietechniek van een bepaalde figuur hier op het forum; 2 keer iets zeggen in het nadeel van mlm en je wordt toegevoegd aan de lijst met aliassen. Dat is geen aanname, als je de tijd neemt om alle recente discussies door te nemen dan zie je het op meerdere plaatsen letterlijk gesteld: er is maar één persoon op dit forum die niet in mlm gelooft. In het gemankeerde brein van de betreffende zultkop is het zelfs compleet met verklaring voor het feit hoe we dan wel gepost zouden kunnen hebben met twee afzonderlijke IP-adressen binnen enkele minuten als dit zich zo eens voor doet. De verklaring WAAROM we dan wel onder meerdere aliassen soms repliek met min of meer dezelfde strekking zouden plaatsen, blijft dan weer, ook na herhaaldelijk hiernaar te informeren, achterwege. Ik begrijp dat dit jou ook ongeloofwaardig voor komt, maar lees de verschillende threats er maar eens op na…

    > Net als in iedere tak van het bedrijfsleven of hoe je

    > het wilt noemen zijn er bij de MLM bedrjven mensen

    > succesvoller dan de ander. Maar wat versta jij

    > onder succesvol? Voor de 1 is dat € 100,- extra

    > in de maand en voor de ander is dat € 1000,- of

    > meer in de maand erbij.

    In de eerste plaats is mlm een marketingstrategie, waarbij het niet de vraag is hoe succesvol de verkopers zijn in termen van salarisinkomsten, maar de mate waarin de onderneming er in slaagt zijn markt te bereiken in termen van awareness, marktaandeel en marktpenetratie. Als ik dan bijvoorbeeld van jouw nieuwe toko (wat is er trouwens met je magneetjes gebeurd, en heb je al met de beursgang van nova lusus goed geld gemaakt?) waarvan ik tot 10 minuten geleden nog nooit had gehoord, op hun website lees dat ze al 18 jaar aan de weg timmeren en 20 landen nodig hebben om aan 100 miljoen omzet te komen (waarvan jouw zus je kan vertellen dat dit gemiddeld een duizelingwekkende 5 miljoen per land is), dan vind ik de opmerking dat ze aan het begin staan om de leidende positie in hun branche in te nemen op zijn zachtst gezegd wel zéér ambitieus te noemen. Als alles beneden deze geformuleerde doelstelling niet als ‘succes’ wordt aangemerkt dan zou ik als ik jou was maar niet mijn adem inhouden totdat dit succes is bereikt. Ik denk dat je al heel blij mag zijn als jouw toko ergens in één land op de wereld één promille van de omzet van de marktleider in dat land zou halen….

  • Jort

    Nee hoor, met de snaar zit het prima.

    Maar je omschrijft het erg zwart wit…

    Als je de site goed had doorgenomen, zou je weten dat € 75,- niet eventjes in € 32.500,- veranderd….

  • Maarschalk

    Jort Schreef:

    ——————————————————-

    > Nee hoor, met de snaar zit het prima.

    > Maar je omschrijft het erg zwart wit…

    > Als je de site goed had doorgenomen, zou je weten

    > dat € 75,- niet eventjes in € 32.500,-

    > veranderd….

    Nee dat doe je inderdaad niet. Dat proberen we jou ook al een hele tijd te vertellen. En toch geloof jij er zo hard in dat je er zelfs een topic over opende.

  • Alex van Breemen

    Je snapt en begrijpt denk ik wel dat ik niet eventjes al het gezever (zo noem ik het maar eventjes) ga nalezen om tot de conclusie te komen dat er in mijn afwezigheid niets, nada, noppes is veranderd in de manier hoe men elkaar benaderd en antwoord. Dit prikbord is ondertussen nog meer veranderd in een speeltuin waar de kinderen elkaar stampvoetend met zand begooien om maar gelijk te hebben.

    Dat MLM een marketingstrategie is hoef je mij niet uit te leggen. Herriner je je nog dat IK diegene ben geweest die met het feit is komen aandraven dat MLM onderwezen wordt aan de FH in Worms DE? Hierover hebben we ook de diverse welles-niets spelletjes gespeeld net als het Harvard verhaal.

    PM International is erg ambitieus en dat sporeekt mijn insziens meer voor dit bedrijf dan tegen dit bedrijf. En met hun branche bedoelen ze de directe verkoop branche en niet de branche waar een Unilever of Henkel inzit die zo divers zijn en gegroeid de laatste 100jaar, dat Rolf Sorg zich niet met hun wil vergelijken. Maar ja, tegenwoordig is alles zo verweven dat veel mensen de verschillen niet meer kunnen of willen zien.

    En met 1 promile zijn we erg tevreden. Je moet niet te hoog willen anders is de val zo pijnlijk.

  • Maarschalk

    Alex van Breemen Schreef:

    ——————————————————-

    > PM International is erg ambitieus en dat sporeekt

    > mijn insziens meer voor dit bedrijf dan tegen dit

    > bedrijf.

    Ze bestaan al 18 jaar, hebben een omzet van 100 miljoen, en behalen dat in 20 landen. Dat ze ambitieus zijn kan ik me voorstellen. En dat zullen ze nog wel een tijdje blijven, gezien het enorme succes wat ze nu al hebben bereikt. Met hoeveel distributeurs doen ze dat eigenlijk?

    > En met hun branche bedoelen ze de directe

    > verkoop branche en niet de branche waar een

    > Unilever of Henkel inzit die zo divers zijn en

    > gegroeid de laatste 100jaar, dat Rolf Sorg zich

    > niet met hun wil vergelijken.

    Als ik Rolf was zou ik dat ook niet willen. Dus dit is een goede manier om mensen te overtuigen dat ze echt geen concurrenten zijn. Doch, dat zijn ze wel. Ze concurreren met de producten van bijvoorbeeld Unilever. En niet erg succesvol, maar dat wisten we al.

    > En met 1 promile zijn we erg tevreden. Je moet

    > niet te hoog willen anders is de val zo pijnlijk.

    Maar de huidige o zo ambiteuze en *kuch* succesvolle situatie is dat niet?

  • Econometrist

    Alex van Breemen Schreef:

    ——————————————————-

    > Je snapt en begrijpt denk ik wel dat ik niet

    > eventjes al het gezever (zo noem ik het maar

    > eventjes) ga nalezen om tot de conclusie te komen

    > dat er in mijn afwezigheid niets, nada, noppes is

    > veranderd in de manier hoe men elkaar benaderd en

    > antwoord.

    Ik zie dat jouw d's en t's ook nog zoals vanouds zijn, dus welkom terug, Alex, hoe is het met je zus? Het is natuurlijk helemaal aan jouzelf of je iets terugleest of niet, maar ik nam aan dat als ik iets als een feit presenteer dat jij dat dan wel zou willen nalezen, maar niet dus. Damn, die aannames van mij ook altijd…

    Wat je wel goed hebt gezien is dat het nog steeds zo is dat als je een reklame makende mlm-er hier benadert (..) met een kritische vraag hierover, dat het antwoord (..) dan vrijwel per definitie uitblijft. Men antwoordt (..) dus niet, kom jij daar verandering in brengen?

    > Dat MLM een marketingstrategie is hoef je mij niet

    > uit te leggen.

    ehhh…maar waarom kom je dan met je uiteenzetting omtrent de inkomsten van de individuele verkopers? Of die er al dan niet van kunnen eten is toch niet van belang als het produkt, en daarmee de onderneming, als een speer gaan? Laten we nou wel wezen; als hamburgerflipper bij de Mac heb je het ook niet bepaald gemaakt tot de droombaan van je leven, maar daarentegen kan van de MacSnack toch niet bepaald gezegd worden dat het een noodlijdend bedrijfje is…

    > PM International is erg ambitieus en dat sporeekt

    > mijn insziens meer voor dit bedrijf dan tegen dit

    > bedrijf. En met hun branche bedoelen ze de directe

    > verkoop branche en niet de branche waar een

    > Unilever of Henkel inzit die zo divers zijn en

    > En met 1 promile zijn we erg tevreden. Je moet

    > niet te hoog willen anders is de val zo pijnlijk.

    Huh? Ligt het nu aan mij of spreek je jezelf hier tegen? De ambitie van het bedrijf spreekt je zo aan, maar dan moeten die ambities toch vooral zo laag bij de gronds gehouden worden dat je niet te hard op je snufferd valt als ze niet gehaald worden? Lees ik dat nou verkeerd of begrijp ik dat verkeerd?

    Overigens is mlm op zichzelf natuurlijk geen branche. Je spreekt ten slotte ook niet over een kassameisjes branche, maatwerk branche, of vendormachine branche. Maar je bedrijf wil dus de grootste mlm-verkoper worden? Nou, dat is wel een redelijk bescheiden ambitie inderdaad, want mlm-bedrijven hebben de neiging om over het algemeen op een bescheiden omzet te blijven steken, dus dat doel is niet zo hoog. Alleen dit is ook tegelijkertijd het probleem als je dit zelf ook met mlm wilt bereiken; je eigen ondernemingsomzet blijft dan over het algemeen ook erg bescheiden. De 100 miljoen na 16 jaar waar dan ook nog eens 20 landen voor nodig zijn om die omzet te halen, is zelfs voor mlm begrippen enigzins aan de magere kant te noemen…

    Maar Alex, hoe staat het met de magneten waar jij je residuele inkomen van had? En ben je al binnen gelopen met de beursgang van nova lusus?

  • Alex van Breemen

    Van mijn magneten heb ik nog steeds een residueel inkomen met een minimale aan inzet van mijn kant op dit moment. Lekker toch? En aan Nova Lusus heb ik nooit een Euro, Frank of gulden uitgegeven en dus ook niets verdient aan dit bedrijf en de zgn. beursgang. De mensen die dit opgestart hebben zullen wel iets nieuws begonnen zijn als Sitetalk of vergelijkgbaar ;).

    Voor de rest laat ik jullie lekker jullie gangetje gaan en ga ik strakjes lekker genieten van een lekker glaasje Cava op een heerlijk terras aan het heerlijk strand van Durban..

    Nee grapje..:)…ik houd het bij een lekker glaasje cola. ;)