Ondanks mij twintig jaar ervaring in de verkoop en de marketing moest ik nooit iets van MLM hebben. Totdat ik twee maanden geleden tegen een product aanliep dat ik zo goed vond dat ik het wilde verkopen. Niet alleen omdat het uniek en concurrentieloos is maar ook omdat het veel toevoegt aan de kwaliteit van leven van gebruikers, en de werkzaamheid eenvoudig door demonstraties kan worden aangetoond. Echter het kon alleen via MLM worden aangeboden.

Tja, wat doe je dan? Je raadt het al, ik ben er toch maar ingestapt. En daar heb ik geen moment spijt van. Niet alleen heb ik in een maand tijd al een bloeiend netwerk dat al geld oplevert maar het is ook zo heerlijk om vrij en onafhankelijk te zijn en zelf te bepalen wanneer je gaat werken. Bovendien loopt je inkomen gewoon door als je er even tussen uit wilt. Nee je zult mij geen kwaad woord meer over MLM horen zeggen. Wel denk ik dat de kansen op succes enorm afhangen van het product dat je aanbiedt. Het moet kwalitatief goed zijn, aansluiten bij een behoefte, en het moet onderscheidend zijn. En je moet natuurlijk wel een beetje actief zijn.

Wil je hierover met me van gedachten wisselen? j.kuik@home.nl