Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Sitetalk

  • Econometrist

    ST REA Schreef:

    ——————————————————-

    > Of moet je eerst weer even in je Econometrist-lijf

    > komen zodat je een metertje gezemel kunt tikke?!

    Tot je dienst. Normaal gesproken ben ik niet zo van de reacties naar aanleiding van een enkele url-melding van rene met betrekking tot concullega-produkten. Wat hij inhoudelijk over zijn eigen toko weet te melden is al de inhoudsloosheid ten top, laat staan over anderen. Maar een berichtje zoals deze van jou triggerde me toch om eens even deze onzin nader te bekijken.

    Maar, gezien de inhoud van jouw posts in deze thread neem ik aan dat jij ook een hoopvol deelnemer bent in dit fantastische sociale netwerk. En bovendien denk ik dat wij al oude bekenden van elkaar zijn, heb ik dat ook juist? De volgende vraag is dan natuurlijk wie jij dan wel precies bent en wat er met de naam is gebeurd die je voorheen gebruikte. Dat doet vermoeden dat je deelnemer was van één van de mislukte mlm-projectjes waarover we hier of op radar discussies over hebben gehad en waar je niet echt meer voor uit wilt komen en daarom maar een andere naam hebt aangenomen.

    H'm, eens even denken, dan kan je nog steeds elke mlm-er zijn die we hier ooit gezien hebben, behalve rene. Die nummer-twee-van-europa agloco man zal je ook wel niet zijn, die heeft inmiddels wel door dat dit concept niet werkt nu hij nog steeds op de uitbetaling van zijn 8 euro verspreid over 10 jaar zit te wachten die hem ‘een beetje tegen viel’. Die beveiligingsman uit sweetlake zal je ook wel niet zijn, die moet nog een paar jaartjes hard sappelen naast zijn aow om nog een beetje knap met pensioen te kunnen gaan wat 20 jaar mlm hem in ieder geval niet heeft opgeleverd. De magneetjes-man ben je denk ik ook niet, die kon tenminste nog wel een beetje reëel rekenen. Tot de ééndagsvliegen van de waterzuiveringsapparaten, de pilletjes in de tank etc. etc. schat ik je ook niet in. Nee, hoewel ik me niet iedereen meer helder voor de geest kan halen denk ik zo dat jij op de Utrechtse Heuvelrug woont… am I correct?

    Dat zou wel gezellig zijn, hoor. Dan kunnen we de komende tijd lekker discussiëren over hoe we kunnen zien dat dit concept aan het mislukken is, waar jij dan tegenin kan brengen dat jij er veel meer verstand van hebt omdat je al zoveel dingen hebt gedaan en alle ins- en outs kent waaraan je nu je fabelachtige maandinkomen te danken hebt, en als er dan onweerlegbare tekenen zijn dat dit concept fout loopt dan kan jij met creatieve excuses komen waardoor het gedeeltelijk misgegaan is buiten het (waterdichte) concept om, zoals disc-crashes en dergelijke. Leuk hoor, ik kijk er al helemaal naar uit. Jij ook? Ik zag op het net berichten uit juni 2010 dat de verwachting was om per einde van dat jaar met unaico al op 100 miljoen deelnemers te zitten. Dat aantal is niet helemaal gehaald; nu een jaar later variëren de berichten tussen de 1,2 en 1,6 miljoen. Dat zijn er dus een tikkeltje minder. Kan jij een voorspelling doen over het aantal aan het einde van 2011? Dan kunnen we dat als invalshoek nemen voor de mislukking progressie van dit concept. Is dat een plan?

  • ST REA

    Heeeyyy daar ben je…

    Nee joh, ik ben niet TvW

  • Harry

    En nu? Dat was toch het belangrijkste van social netwerk?

    http://www.telegraaf.nl/mijnbedrijf/9752246/__Sociale_media_weinig_invloed_op_netwerk__.html

  • Alex van Breemen

    AMSTERDAM - De invloed van sociale media op het netwerk van ondernemers is gering. Slechts 5% van de ondervraagden vindt zijn klanten voornamelijk via netwerksites.

    Foto: AFP

    Dit blijkt uit de ondernemerspoll met de vraag ‘Ik vind mijn klanten voornamelijk via..’ op MijnBedrijf.nl, waaraan 1103 personen deelnamen.

    Een ruime meerderheid van 66% gaf aan klanten vooral via mond-tot-mondreclame te vinden. Opvallend is dat op netwerkevenementen het minste succes wordt behaald: slechts 3% van de ondernemers doet daar regelmatig nieuwe werkcontacten op. Ook via print advertenties vindt maar 3% van de ondervraagden, klanten.

    Mond-tot-mondreclame : 66%

    Print advertenties : 3%

    Online advertenties : 10%

    Netwerkevenementen : 3%

    Sociale media : 5%

    Anders… : 13%

    En dan vind ik het weer geweldig dat 66% van de bedrijven (MLM of gewoon) hun klanten vinden via Mond-tot-mondreclame. Het percentage ligt bij mijn ietsjes hoger in de BeNeLux , maar daarbuiten zijn de meeste klanten die wij hebben toch echt via Facebook, Netlog, Hyves etc. gevonden.

  • Nette werker

    Kreeg vandaag een mail dat ik toch echt moest instappen bij ST..

    Ik hoorde het verhaal bij 1500 leden en het zijn er nu 7 miljoen..

    En nóg stap ik niet in…

    Omdat die getallen mij niets zeggen. Elke dwaas die denkt met 0 euro te kunnen ondernemen en er geld aan te verdienen zal instappen in ST.

    Maar als het nou echt zo'n waanzinnige business is, waarom lees ik er dan niets over in belangrijke bladen?

    Waarom zijn de koopmogelijkheden minimaal? Met 7 miljoen leden moet je toch iets kunnen regelen met fabrikanten?

    Wie heeft de uitleg?

  • Econometrist

    Nette werker Schreef:

    ——————————————————-

    > Wie heeft de uitleg?

    Je stelt geen vraag, je geeft de uitleg!

    Twee hints:

    - fabrikanten zijn niet gek (1)

    - fabrieksmachines draaien niet op gebakken lucht (2)

    (1) + (2) = ?