Frank,
Ik zal niet verder met je in zee gaan. Je hebt gelijk dat als de moederorganisatie een goede tekst heeft je niet zelf iets wat minder goed is moet proberen te bedenken. Maar mijn ervaring is ook dat de echt goede mlm-ers er altijd hun eigen sausje overheen gieten. Net zoals de auto industrie. Een auto in de D categorie (Ford Mondeo, Volkswagen Passat) heeft altijd 4 wielen, motor voorin, vier deuren enz. Maar toch zijn ze ook allemaal verschillend. Het antwoord wat mijn man en ik kregen van jou en je collega was tot op de letter identiek. Niks geen eigen sausje of iets dergelijks.
Om dan in die email te mogen lezen dat je een ervaren netwerkmarketeer bent die nu wel een goed bedrijf heeft gevonden is een gotspe. Dat is niet iets wat jij zegt, maar wat de moederorganisatie zegt.
Ik werd aangetrokken door de bedragen die je noemde. Die €35.000 per maand verwacht ik niet, maar €1.000 per maand is goed genoeg voor een leuke auto. Als ik echter de presentatie lees begint het te duizelen. Het is zo ingewikkeld gemaakt dat ik sterke twijfels heb bij de opportunity. Alsmede dat de door jou en je collega voorgespiegelde cijfers niet realistisch zijn. €35.000 per maand is € 420.000 per jaar. Blastingvrij. Dit soort bedragen is zeer aanlokkelijk, maar realistisch nee? Bij Dell is er een cashback van 1%, en als ik het ruim reken kan ik op 2% komen. Dat betekent bij een laptop van €1.000 dat er €20 euro cash back is. Een laptop die ik 1 keer per jaar koop. Met die 20 euro ben ik nog lang niet aan de door jou voorgespiegelde €35.000 per maand. Natuurlijk zijn er ook andere bedrijven die meedoen, maar dat superinkomen kunnen we naar sprookjesland verwijzen. Besef je je wel dat het bedrag wat jij voorspiegelt netto meer is dan een bruto modaal jaarinkomen? Interessant gezien de discussie tussen Econometrist en Alex aangaande het mlm systeem waar Alex aan deelneemt.
En alhoewel het gedrag van mensen als Maarschalk en Econometrist me vaak tegen de borst stuit ben ik het inhoudelijk vaak wel met ze eens. Ook nu gaf Econometrist een aantal goede vragen die jij niet beantwoordt. En ook met Alex ben ik het vaak eens. Mlm hoeft niet dat mega inkomen te genereren, voor mij is de al eerder genoemde €1.000 per maand genoeg, daar ik kan ik een mooie auto van rijden. En middels meedoen aan een paar systemen, opnieuw iets dat ik met Alex eens ben, is dat te bereiken, vandaar mijn interesse. Doch dat zal ik niet via jou doen, of jouw systeem. Lyoness roept teveel vraagtekens op door de mensen die het promoten en de beloftes die deze mensen doen.
Ik wens je succes, maar je zal dat wel moeten bereiken zonder mij.
Met vriendelijke groet,
Marit Jansen