Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Niet te geloven, maar wel waar!

  • Jort

    L.S,

    Een tijdje terug ben ik in contact gekomen met een zeer interessant concept, te weten Beank. Ik zal even kort uitleggen hoe het werkt..

    Zolang de voorraad strekt kan iedereen ‘polissen’ aanschaffen voor € 75,- per stuk, maximaal 9 polissen per persoon. Als het benodigde aantal van 21.000 polissen is bereikt zal een grote bank al deze polissen in totaliteit gaan ‘overnemen’ en deze betaalt daar veel geld voor. Als bijlage heb ik de laatste nieuwsbrief van Beank meegestuurd en die moet je maar eens lezen want dan zal je duidelijk worden hoe het allemaal werkt!

    Per polis zal er € 32.500,- uitgekeerd worden aan iedereen die 1 of meerdere polissen heeft! Dus bij 5 polissen ontvang je 5 x € 32.500 = € 162.500,-.

    Bekijk de info eens die staat op de site: http://www.beank.nl en klik dan bovenaan op ‘Presentatie’. Natuurlijk heb ik geen glazen bol maar ik zou mezelf keihard voor m’n kop slaan als ik dit liet lopen. Bovendien is er de garantie voor iedereen die 5 of meer polissen aanschaft…. niet goed geld terug, geen enkel risico dus!!

    Er zitten meer voordelen aan: bij iedere 3 mensen die je aanmeldt verdien je een EXTRA polis. Verdere uitleg staat ook in de presentatie vermeld. Dus heb je 9 mensen via jouw link aangemeld dan zijn dat 3 EXTRA polissen (+ bonussen) en je kunt zoveel mensen aanmelden als je maar wilt zolang de 21.000 polissen nog niet zijn verkocht!

    We zijn al ruim over de helft van het aantal uit te geven polissen dus het gaat hard! Mijn suggestie aan jou is, meld je aan net als ik heb gedaan en schaf minstens 5 polissen aan zodat je altijd recht hebt op de garantie van niet goed geld terug. 5 x € 32.500,- is € 162.500,- en dat bedrag heb je met 5 polissen dus feitelijk in handen, zou je dát willen laten schieten??

    Hoe sneller we aan de 21.000 komen hoe eerder het project van start kan gaan en daar zijn we allemaal bij gebaat! Doe het nu, want in de maanden januari en februari zijn er extra bonussen te verdienen.

    · Iedereen die vóór 28 februari 9 polissen op zijn / haar naam heeft staan, krijgt de 10e gratis (dit is € 32.500 EXTRA!), geheel gratis bijgeschreven.

    · Iedereen die tussen 1 januari en 28 februari minstens 3 nieuwe deelnemers aanbrengt met elk 5 polissen (of meer) krijgt niet de reguliere 1 gratis polis, maar 2 gratis polissen op eigen naam bijgeschreven. Bij 6 nieuwe leden met 5 polissen 4 extra etc.

    Je kunt je via de site inschrijven (klik op het tabblad ‘Inschrijven’) en je kunt nadien eenvoudig met IDeal betalen. Belangrijk is wel dat je alle gegevens invult en bij ‘Aangemeld door:’ mijn BIG_nummer invult, anders is je aanmelding niet geldig, dus vul daar in: via mlm forum

    Laat dit gewoon niet lopen, want anders zul jij straks één van die mensen zijn die zichzelf wel voor z`n kop kan slaan, en zeg dan niet dat ik je niet op de hoogte heb gebracht!

    Gewoon doen dus is mijn advies, onderneem de nodige actie en je zult me later hoogstwaarschijnlijk dankbaar zijn!

    Met vriendelijke groet,

    Jort

  • mrtelecom

    Puur piramidespel. Niet aan beginnen.

  • Maarschalk

    Eens. Alhoewel dit geloof ik onder de noemer Ponzi scheme valt.

  • Econometrist

    Inderdaad, een interessant concept!

    Nu is het bekend dat banken graag hun middelen storten in een bodemloze put, maar kan je ook uiteenzetten waarom een bank deze 21000 polissen zo graag zou willen hebben, en waarom kopen ze die niet gewoon direct voor €75, in plaats van uit de tweede hand voor €32.500? Dan zijn ze per polis toch 31.425 euro goedkoper uit?

    Trouwens, welke bank heeft er 682,5 miljard in kas om deze blijkbaar zeer aantrekkelijke polissen aan te kopen?

  • Koos Werkeloos

    Wel een geweldige garantieregeling heeft dit concept.

    Als het project niet slaagt krijgt iedereen 100% van z'n betaalde geld terug.

    Maar twee regels daaronder staat dan toch dat iedereen niet inhoudt dat het ook voor iedereen geld.

    Het volgende stukje heb ik even gecopieerd uit de presentatie:

    "Garantie

    “Slaagt het concept niet zoals besproken, dan krijgt iedereen die zich ingezet heeft voor het programma zijn geld terug! Niet een deel, maar de volle 100%!”.

    Omdat we ook de groei moeten stimuleren geldt de garantie voor alle leden die echt meewerken aan het succes van het programma. De garantieregel is dat iedereen met 5 of meer polissen en/of minimaal 3 mensen heeft ingeschreven de eigen betaalde polissen volledig vergoed krijgt als om wat voor reden dan ook het progamma niet wordt uitgevoerd. Iedereen kan deze status behalen."

    Dus als je niet wilt netwerken, maar wel zo'n ‘polis’ wilt, dan ben je je geld kwijt als dit concept niets wordt.

    Verder staan er nog wat onvolkomenheden in die presentatie.

    Er wordt even geschermd met het rentepercentage van de euribor, dat die 1,4% is.

    Welke euribor?

    Wanneer was dat en voor welke euribor? De wekelijkse of de 12-maandelijkse. Dagelijkse?

    Met de vriendelijke groeten van

    Koos.

  • Jort

    Piramide? Leg even uit….

    Hoeveel verkoop heb je dan nodig om 1 maal € 32.500,- uit te keren?

  • Jort

    http://www.beursbox.nl/201101202258/laatste-nieuws/beank-en-het-fiat-geldsysteem-3.html

    Ik had je hoger ingeschat, Econometrist!

  • Maarschalk

    Wellicht zou je de stelling van econometrist kunnen ontkrachten, in plaats van zo'n one liner.

  • Econometrist

    Jort Schreef:

    ——————————————————-

    > http://www.beursbox.nl/201101202258/laatste-nieuws

    > /beank-en-het-fiat-geldsysteem-3.html

    >

    > Ik had je hoger ingeschat, Econometrist!

    Ik jou niet. Zeker niet als jij met vijf ‘polissen’ in deze scam getrapt bent.

    Maar dat interesseert me verder ook niet en daar gaat het ook helemaal niet om. Het feit blijft staan dat jouw quote mijn vragen niet oplost. Welke bank wil mijn voor € 75 euro aangeschafte polis zo graag hebben dat die er 32.500 euries voor neertelt, en evenzo bij 20.999 lotgenoten? Welke bank heeft hiervoor zoveel ruimte bij de ECB dat die hiervoor met 682 miljoen over de brug komt, en wat denkt die bank dan met die 21000 polissen te gaan doen?

    Simpele vragen van een simpele econometrist, het zij zo. Hopelijk geldt voor het antwoord hetzelfde…

    Eigenlijk ben ik ook wel benieuwd wie het ingelegde geld beheert totdat de bank uitbetaalt. En wie controleert straks als de bank 682 miljoen uitgekeerd heeft (hahaha) of deze beheerders niet zeggen dat het niet doorgegaan is en iedereen zijn 75 euro weer terug geven en de resterende 32.425 euro in hun eigen zak stoppen?

    Onder welk registratienummer is deze transactie aangemeld bij de financiële autoriteit?

  • Jort

    De polissen kósten geen € 75,-. Hieruit blijkt dat je de presentatie niet gelezen hebt.

    En geen enkele bank heeft miljarden in kas.

    @Maarschalk : Met deze 2 zinnen is zijn stelling al onderuit gehaald, maar voor de duidelijkheid volgt hier nog meer info.

    Om een klein beetje dit project te begrijpen moet je eerst bekend zijn met de fenomenen lang en kort geld, liquiditeit en solvabiliteit. Een bank met veel geld in kas is weliswaar liquide, maar verdient niets, zoveel en erger, er is dan geen groei. Om te groeien gaat een bank investeren, maar dit gaat ten koste van de liquiditeit, en de som van de investering is gelijk aan het bedrag dat uit de kas komt. Een bank is verplicht om 4 tot 8% van de bedragen van onze rekeningen in kas te hebben (= kort geld); de rest mag worden geïnvesteerd en daar mag mee worden gewerkt.

    Een bank moet in principe 100% solvabel zijn, maar dit is ook door ‘toekomstige’ inkomsten afgedekt en juist hierin opereert het project.

    Voor de duidelijkheid nemen we één voorbeeld van een gemiddelde polis, die bij inkoop en storting een waarde heeft van € 40.000 en in dit voorbeeld een totaal van 1.000 polissen. Het benodigde bedrag hiervoor is € 76.000.000. Dit bedrag is in kas van de bank en is eigen geld. Van dit geld worden 1.000 polissen aangekocht en worden 1.000 rekeningen geopend, met elk een storting van € 32.500. De bank heeft nu dus ‘weer’ € 32.500.000 cash in de bank, alleen nu met een reserveringsverplichting van 4%, zijnde € 1.600.000, dus is er feitelijk nog ruim € 30.000.000 over om mee verder te werken. Daarnaast heeft de bank nu het eigendom verkregen over 1.000 polissen, met een huidige waarde van € 40.000.000, maar met een toekomstige (15 jaar bijvoorbeeld) waarde van tussen de € 151.000.000 en de € 195.000.000. Dit zijn gegarandeerde uitkeringen die een bank mag doen, en ook meeneemt in de boeken. De bank heeft dus waarde gecreëerd en nu komt die toegevoegde waarde vrij voor de bank. Zij hebben nu de mogelijkheid om zeer goedkoop geld aan te trekken uit de markt. Dit geld wordt direct gebruikt voor de handel van nu, hoewel gegarandeerd door zekerheden in de toekomst. Nu heeft de bank de liquiditeitspositie enorm laten toenemen (van 76 miljoen naar 113 miljoen) en de solvabiliteit is nog steeds 100%, maar het totale volume van de bank is verdubbeld. Én ze hebben 1.000 heel tevreden nieuwe klanten, ieder met een goed gevulde bankrekening.