Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

maak dat de kat wijs

  • Econometrist

    mrtelecom Schreef:

    ——————————————————-

    > Maar leg dat maar eens uit aan de bezitter van een

    > InHolland certificaatje. ;-)

    Het is komisch om te kunnen constateren dat het enkele jaren na dato ook tot het langzaamste jongetje van de klas is doorgedrongen dat de ene universiteit de andere niet is. Hoewel je blijkbaar nog wel je grenzeloze ontzag hebt voor die bewaarschool uit Breukelen, gezien het feit dat je naar die discussie recent nog verwezen hebt, heeft de Telegraaf blijkbaar in voor jou begrijpelijke terminologie de gang van zaken bij inholland verwoord waardoor deze bij jou inmiddels heeft afgedaan. Althans, dat je de mensen na-papagaait voor wie dit zo is, want de kans lijkt mij uitermate klein dat jij zélf in staat zou zijn een onderwijsinstelling als dit op zijn merites te beoordelen. Van de tentamens op inholland zou jij de vraagstellingen nog niet eens begrijpen als deze niet waren voorzien van plaatjes.

    Het aantal relevante dissertaties en wetenschappelijke toevoegingen die er van inholland afkomstig zijn is overigens vrijwel gelijk aan die van de door jou zo bewonderde ‘universiteit’ in Breukelen; nagenoeg nihil…

  • mrtelecom

    Kijk, als je nou echt gestudeerd had had je kunnen lezen. Dan had je ook begrepen dat, ook al zou op dit moment helemaal niemand van de diensten van het bedrijf gebruik maken, het nog steeds voor velen een interessant aanbod zijn. Maar tja, als je sociale kring non-existent is en je familie al niet meer met je wil praten omdat je elk initiatief negatief benadert is het inderdaad niks voor JOU. Grappig overigens dat nog niemand volgens jou van het bedrijf gehoord heeft maar je wel een artikel van de voorpagina van een financiële krant aanhaalt als het je uitkomt.

    En helemaal grappig is het natuurlijk om iemand die nog nooit van enige handelsgeest tekenen heeft vertoont een ander er van te zien beschuldigen dat die die niet heeft.

    Je moet natuurlijk wel omdat je de discussie van het oorspronkelijke punt wilt afleiden. Nu je geen argumenten meer hebt moet je wel een persoonlijke aanval lanceren in de hoop dat anderen net zo slecht lezen als jij. Punt is doodsimpel dat een van de standaard argumenten (MLM producten zijn duur) finaal van de kaart is geveegd. En aankomen met voorbeelden waar de prijs/kwaliteit verhouding wel slecht is lukt nog steeds niet.

    Ik heb echt medelijden met je.

  • Econometrist

    mrtelecom Schreef:

    ——————————————————-

    > velen een interessant aanbod zijn. Maar tja, als

    > je sociale kring non-existent is en je familie al

    > niet meer met je wil praten omdat je elk

    > initiatief negatief benadert is het inderdaad niks

    > voor JOU.

    Kijk, hieruit blijkt al dat jij het aanbod van je eigen toko niet helemaal begrijpt. ‘Familie’ is iets anders dan ‘gezin’. Het was me uit jouw handel en wandel al vaker opgevallen dat je regelmatig bij paps en mams verblijft -wellicht in de periodes dat je een beetje krap bij kas zit door gebrek aan inkomsten- maar voor de meeste mensen gaat dat niet op. Of mijn familie al dan niet tegen mij praat maakt in dit geval geen ene moer uit, omdat het circle aanbod slechts aan gezinsleden wordt gedaan en dat is mijn familie sowieso niet. Hetzelfde geldt voor mijn ‘sociale kring’ op mijn vriendin na, maar die zie ik dagelijks zo veel en heeft net als ik zo'n drukke baan dat we elkaar ook niet nog eens uitgebreid gaan bellen tussendoor. Met 5 keer over en weer bellen per maand heb je het wel gehad, en dat is dus niet echt een beslissingsfactor om juist daar je telefoon provider op uit te zoeken. Ik kan me ook met geen mogelijkheid een gezinssamenstelling voorstellen waarbij dit wél een doorslaggevende overweging zou zijn.

    > Grappig overigens dat nog niemand

    > volgens jou van het bedrijf gehoord heeft maar je

    > wel een artikel van de voorpagina van een

    > financiële krant aanhaalt als het je uitkomt.

    Help me even te verduidelijken waar je het hier over hebt…

    > En helemaal grappig is het natuurlijk om iemand

    > die nog nooit van enige handelsgeest tekenen heeft

    > vertoont een ander er van te zien beschuldigen dat

    > die die niet heeft.

    Deze discussie hebben we al vaker gevoerd. Juist het kennen van je eigen zwaktes is belangrijk. Handelen is er inderdaad zo eentje van mij en daar blijf ik dan ook ver van weg. Maar zoals je niet zelf de 100 meter in 8.85 hoeft te kunnen sprinten of alle pianoconcerten van Chopin hoeft te kunnen spelen, kan je wel een oordeel vormen over de mensen die dit wél proberen. Al was het alleen maar door de mensen in de zaal of het stadion te tellen of er een applausmeter bij te houden. Ik zie enige kenmerkende verschillen tussen bijvoorbeeld een Donald Trump en een rene landsheer, waarbij je geen raketgeleerde hoeft te zijn om in te zien dat die laatste een paar inzichten mist die je bij de eerstgenoemde wel aantreft. Om het maar in het kort samen te vatten lijk jij wat dat betreft meer op mij, en zouden we er ALLEBEI verstandig aan doen ons niet op het zakenpad te begeven. Zeker als ik dan weer zie dat jij zo helemaal hoteldebotel raakt van een aanbod dat neerkomt op enkele dubbeltjes per maand en hoe jij daar dan onmiddellijk in grote triomf een topic over opent vraag ik me af wat jij op het zakelijk vlak nou al helemaal tegen bent gekomen…

    > slecht lezen als jij. Punt is doodsimpel dat een

    > van de standaard argumenten (MLM producten zijn

    > duur) finaal van de kaart is geveegd. En aankomen

    > met voorbeelden waar de prijs/kwaliteit verhouding

    > wel slecht is lukt nog steeds niet.

    Het punt is zoals ik al eerder zei dat dit circle aanbod neerkomt op enkele dubbeltjes per maand en dat er dus nog wel wat relevantere factoren zijn om de keuze van de provider op af te wegen. Bij de vraag of het argument “duur” door dit aanbod ‘finaal van de kaart geveegd’ is laat ik de conclusie die jij trekt ook nog maar even voor jou rekening. Als ik bij de bestudering van de tarieven van eufonie nog 24,8 cent per minuut tegen kom dan vraag ik me af of ik niet op een gecachte pagina zit te kijken uit het gulden-tijdperk, toen je voor het bellen nog de antenne van je telefoon moest uitschuiven…

    > Ik heb echt medelijden met je.

    Dat is dan weer heel vriendelijk en meelevend van je, alleen denk ik dat jij en ik verschillende waarden aan bepaalde zaken hechten.

  • mrtelecom

    Weer niet geslaagd voor je examen. Ik stel voor dat je nog eens kijkt naar dat aanbod en dan pas oordeelt.

    Maar goed, de discussie ging er ook niet over of het een goed aanbod was voor JOU (als ik me ff mag verlagen naar jou niveau: in de schuldsanering KUN je helemaal geen abonnement afsluiten!) maar of MLM producten te duur waren. Je mag ook gerust wat verder kijken. Bijvoorbeeld 7.5 cent/minuut naar mobiel, tja, 99% van Nederland betaald aanzienlijk meer.

    Gek genoeg heb je als Brokkel ineens helemaal de pijp aan Maarten gegeven toen ik je vroeg om MLM producten die dan wel te duur waren.

    Nee, als het onze forumclown goed uitkomt heeft niemand van het bedrijf gehoord, als het hem beter uitkomt kan hij zat info vinden.

  • Econometrist

    Ok, ik kijk opnieuw naar het aanbod en constateer weer dat het is zoals jij zei; voor de één is het een betere aanbieding dan voor de ander. Daar waar gezinsleden elkaar helemaal gek zitten te bellen naar elkaar toe is het uitzonderlijk goed, terwijl klanten die in het 24,8 cent per minuut tarief terecht komen er heel anders over zullen denken. Of het nou zo vaak zal voorkomen dat gezinsleden elkaar zo graag bellen dat het ze een abonnement per persoon waard is in combinatie met een vaste lijn en VOIP laat ik maar in het midden, maar persoonlijk rol ik niet van mijn stoel van geluk als ik deze aanbieding lees. Ook ik hanteer andere prioriteiten bij de keuze voor een provider, maar dat terzijde. Ook de conclusie dat dit mlm-aangeboden telecomprodukt ‘voordelig’ is laat ik graag aan jou.

    Zoals je zelf al opmerkte heb je mij nooit gevraagd om aan te geven wat ‘dure’ mlm-produkten zijn, maar ik kan dat wel doen als je dat zo graag hoort. Dure mlm-produkten zijn in ieder geval de produkten die je ook in de winkel kan kopen; de zeepjes, de plastic opbergdoosjes, vooral de (sport-) drankjes (tot zelfs wel € 60 per liter!!), de huishoudelijke spulletjes, dieet-voedingsmiddelen etc. etc.

    Verder is er de tell-sell achtige rommel zoals de waterontharders, de pilletjes voor in je tank, de wondermagneetjes en dergelijke onbewezen zooi die met lange en onverifieerbare verhalen aan de man worden gebracht. Ook op TV trouwens, en op de markt in de stad zijn deze voor 15% van de gevoerde prijzen te koop, met dat verschil dat het door een handige jongen voor je neus wordt gedemonstreerd zonder cameratrucs.

    Oja, en dan is er natuurlijk nog het gewone ponzimechanisme waar we met de grootst mogelijke onzinverhalen aandeel-achtige constructies krijgen aangeboden waar tegenover deelname nevernooit een tegenprestatie zal worden geleverd. Maar ok, dat is geen mlm maar gewoon oplichterij. Ook op dit forum verkrijgbaar, lees: beanks, sitetalk, 1001euro, etc. etc.

    Ik zal ongetwijfeld nog wel wat vergeten zijn, maar in het kort is het samen te vatten als: ALLES!!

    Ik zou daarom ook de vraag willen omdraaien; noem jij nou eens een produkt dat via mlm verkocht wordt voor een prijs die LAGER is dan een identiek in de winkel verkrijgbaar produkt?

    mrtelecom Schreef:

    ——————————————————-

    > Nee, als het onze forumclown goed uitkomt heeft

    > niemand van het bedrijf gehoord, als het hem beter

    > uitkomt kan hij zat info vinden.

    Behoudens een enkel produkt zoals tupperware of herbarommel en misschien een beetje amway zijn ALLE mlm-produkten onbekend bij de gewone man in de straat. Om specifiek over jouw toko te spreken zijn als ik me niet vergis om die reden ook de sponsorcontracten met die voetbalclub weer ten einde gekomen, nietwaar? Zelfs al zien de fans hun helden wekelijks met jullie logo op de borst blijken ze nog geen flauwe notie te hebben dat er zoiets bestaat als een telefoonaanbieder die eufonie heet. Erg veel effect lijkt die mlm als marketingmethode dan ook niet te hebben.

    En voor jouw informatie; dat is niet als het mij zo uitkomt, maar altijd!!

    Dat neemt echter niet weg dat er wel informatie over te vinden valt, en die zoek ik dus op. Vind je dat raar? Dat de man in de straat het niet kent is evenmin raar; mlm werkt namelijk helemaal niet om een produkt of een merk in de markt te zetten. Het is mij om het even als je daar anders over wilt denken, maar kijk om je heen. Je ziet het zelf als geen ander als je mensen aanspreekt over je eigen handeltje, hoeveel van hen hadden er ooit van gehoord? En belangrijker nog: hoeveel mensen hebben er uiteindelijk voor gekozen? De klantenaantallen zijn bedroevend laag. Na ruim 10 jaar aan de weg timmeren zijn het nog steeds zo ongeveer alleen de consultants zelf met wat familieleden die ermee bellen.

    Is dat treurig dan, of niet?

    Het merkwaardige is alleen dat het al zo'n 30 jaar op die manier werkt, maar dat er nog steeds nieuwe pruducten verschijnen waarmee door middel van mlm wordt geprobeerd ze aan de man te brengen door naïeve wannabee zakenmannetjes die er een hoop geld op moeten toeleggen voordat het tot ze doordringt dat ze op een verkeerd spoor terecht gekomen zijn. Blijkbaar wordt deze groep voortdurend ververst, en berust het credo “there is one born every minute” op waarheid…

  • mrtelecom

    Aha, de leugen regeert. 24.8 cent per minuut. Sorry, maar dat bedrag betaal je niet voor het bellen van vast naar mobiel. Dat is 7.5 cent. En mobiel, tja, buiten de bundel. Maar als je binnen de bundel veel minder betaald maakt dat niet zoveel uit. En dan ook nog eens top kwaliteit.

    Ik ben overigens best gelukkig voor je hoor, dat je graag teveel voor je abonnement betaald om die leuke reklames te zien.

    En je schreeuwt maar weer wat over die te dure producten. Je gooit alleen generaliserende opmerkingen op tafel maar komt niet met concrete voorbeelden. en je haalt zeker ons bedrijf niet onderuit, alleen jezelf.

    Want het gaat natuurlijk om de prijs/kwaliteit verhouding. En die is in MLM uitstekend. Is dat niet zo dan zie je dat het bedrijf niet lang bestaat. Kijk je beter, dan zie je dat het management van de bedrijven die zich daaraan schuldig maken niet uit de MLM wereld komen. Op prijs/kwaliteit wint een goed MLM bedrijf altijd

    Dat je nu weer met ponzi achtige vergelijkingen aankomt laat wel weer zien hoe weinig je eigenlijk snapt van MLM. Je snapte niet eens dat de subprime hypotheekmarkt een groot ponzischeme is. Maar goed, je doet dan ook maar alsof je een econometrist bent. Want iemand die nog niet eens weet wat een universiteit is….I rest my case.

  • mrtelecom

    Overigens luister ik liever naar telecomdealers (die ons aanbod verdraaid interessant vinden en ook de verdiensten) dan naar een onbenul zonder handelsgeest.

  • Maarschalk

    mrtelecom Schreef:

    ——————————————————-

    > Overigens luister ik liever naar telecomdealers

    > (die ons aanbod verdraaid interessant vinden en

    > ook de verdiensten) dan naar een onbenul zonder

    > handelsgeest.

    Tsja, waarom zien we dat dan niet terug in het martkaandeel? Als we jou moeten geloven is dit aanbod helemaal geweldig en kunnen we allemaal flink besparen. In tijden van crisis zeker niet onhandig als je flink kan besparen. Maar het marktaandeel, dat wil maar niet lukken. Hoe kan dat toch, als jullie aanbod zo geweldig is? Doen jij en je mede Eufonie consultants iets niet goed waardoor de mensen het gewoon niet weten en als ze het wel weten niet overstappen, of valt dat aanbod toch tegen?

  • mrtelecom

    Weer klets je uit je nek. Maar ja, dat doe je wel vaker.

  • Maarschalk

    mrtelecom Schreef:

    ——————————————————-

    > Weer klets je uit je nek. Maar ja, dat doe je wel

    > vaker.

    Ooooh, dus jullie martkaandeel is wel enorm gegroeid? En de andere partijen in de markt zien jullie nu ineens wel als een enorme bedreiging? En iedereen die nog niet overgestapt is (bijkans heel Nederland dus) gaat nu vanwege de huidige aanbieding wel overstappen?

    Wanneer verwacht je dat jullie marktaandeel zo groot is dat we er ook in de pers iets van gaan vernemen?