Ok, ik kijk opnieuw naar het aanbod en constateer weer dat het is zoals jij zei; voor de één is het een betere aanbieding dan voor de ander. Daar waar gezinsleden elkaar helemaal gek zitten te bellen naar elkaar toe is het uitzonderlijk goed, terwijl klanten die in het 24,8 cent per minuut tarief terecht komen er heel anders over zullen denken. Of het nou zo vaak zal voorkomen dat gezinsleden elkaar zo graag bellen dat het ze een abonnement per persoon waard is in combinatie met een vaste lijn en VOIP laat ik maar in het midden, maar persoonlijk rol ik niet van mijn stoel van geluk als ik deze aanbieding lees. Ook ik hanteer andere prioriteiten bij de keuze voor een provider, maar dat terzijde. Ook de conclusie dat dit mlm-aangeboden telecomprodukt ‘voordelig’ is laat ik graag aan jou.
Zoals je zelf al opmerkte heb je mij nooit gevraagd om aan te geven wat ‘dure’ mlm-produkten zijn, maar ik kan dat wel doen als je dat zo graag hoort. Dure mlm-produkten zijn in ieder geval de produkten die je ook in de winkel kan kopen; de zeepjes, de plastic opbergdoosjes, vooral de (sport-) drankjes (tot zelfs wel € 60 per liter!!), de huishoudelijke spulletjes, dieet-voedingsmiddelen etc. etc.
Verder is er de tell-sell achtige rommel zoals de waterontharders, de pilletjes voor in je tank, de wondermagneetjes en dergelijke onbewezen zooi die met lange en onverifieerbare verhalen aan de man worden gebracht. Ook op TV trouwens, en op de markt in de stad zijn deze voor 15% van de gevoerde prijzen te koop, met dat verschil dat het door een handige jongen voor je neus wordt gedemonstreerd zonder cameratrucs.
Oja, en dan is er natuurlijk nog het gewone ponzimechanisme waar we met de grootst mogelijke onzinverhalen aandeel-achtige constructies krijgen aangeboden waar tegenover deelname nevernooit een tegenprestatie zal worden geleverd. Maar ok, dat is geen mlm maar gewoon oplichterij. Ook op dit forum verkrijgbaar, lees: beanks, sitetalk, 1001euro, etc. etc.
Ik zal ongetwijfeld nog wel wat vergeten zijn, maar in het kort is het samen te vatten als: ALLES!!
Ik zou daarom ook de vraag willen omdraaien; noem jij nou eens een produkt dat via mlm verkocht wordt voor een prijs die LAGER is dan een identiek in de winkel verkrijgbaar produkt?
mrtelecom Schreef:
——————————————————-
> Nee, als het onze forumclown goed uitkomt heeft
> niemand van het bedrijf gehoord, als het hem beter
> uitkomt kan hij zat info vinden.
Behoudens een enkel produkt zoals tupperware of herbarommel en misschien een beetje amway zijn ALLE mlm-produkten onbekend bij de gewone man in de straat. Om specifiek over jouw toko te spreken zijn als ik me niet vergis om die reden ook de sponsorcontracten met die voetbalclub weer ten einde gekomen, nietwaar? Zelfs al zien de fans hun helden wekelijks met jullie logo op de borst blijken ze nog geen flauwe notie te hebben dat er zoiets bestaat als een telefoonaanbieder die eufonie heet. Erg veel effect lijkt die mlm als marketingmethode dan ook niet te hebben.
En voor jouw informatie; dat is niet als het mij zo uitkomt, maar altijd!!
Dat neemt echter niet weg dat er wel informatie over te vinden valt, en die zoek ik dus op. Vind je dat raar? Dat de man in de straat het niet kent is evenmin raar; mlm werkt namelijk helemaal niet om een produkt of een merk in de markt te zetten. Het is mij om het even als je daar anders over wilt denken, maar kijk om je heen. Je ziet het zelf als geen ander als je mensen aanspreekt over je eigen handeltje, hoeveel van hen hadden er ooit van gehoord? En belangrijker nog: hoeveel mensen hebben er uiteindelijk voor gekozen? De klantenaantallen zijn bedroevend laag. Na ruim 10 jaar aan de weg timmeren zijn het nog steeds zo ongeveer alleen de consultants zelf met wat familieleden die ermee bellen.
Is dat treurig dan, of niet?
Het merkwaardige is alleen dat het al zo'n 30 jaar op die manier werkt, maar dat er nog steeds nieuwe pruducten verschijnen waarmee door middel van mlm wordt geprobeerd ze aan de man te brengen door naïeve wannabee zakenmannetjes die er een hoop geld op moeten toeleggen voordat het tot ze doordringt dat ze op een verkeerd spoor terecht gekomen zijn. Blijkbaar wordt deze groep voortdurend ververst, en berust het credo “there is one born every minute” op waarheid…