Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

nieuw mlm bedrijf in nederland SCnet.

  • Job

    Zo zie je maar weer dat welke discussie dan ook op deze site compleet zinloos is. Goed dat sommigen nog hun excuses aanbieden. En wat SCnet betreft meen ik te begrijpen dat die in “Pre Launch” zijn. Dan kun je wel iets consideratie hebben als iets nog niet helemaal duidelijk is. En wat BSN nummers betreft die worden bij veel MLM bedrijven geregistreerd. Het vreemde is dat onze wetgever je adviseert het niet af te geven maar gelijktijdig kleine ondernemers verplicht hun BSN/BTW nummer op alle correspondentie en rekeningen te publiceren. Wat mij betreft is SCnet wel degelijk de moeite waard om aandacht aan te besteden maar dan wel positief. :)-D

  • Maarschalk

    Heb je nou al iets te zeggen over het onderwerp zelf, SCnet? Bijvoorbeeld over de lijst met aangesloten winkels?

  • Econometrist

    JG Schreef:

    ——————————————————-

    > Kortweg het is hier de mlm startpagina en geen

    > pagina om zaken af te kraken waar je totaal geen

    > benul van hebt.

    Schopenhauer is inderdaad een toepasselijke filosoof om in het kader van mlm aan te halen. Ik heb er ook 1 van hem: “Het leven is een precaire onderneming, ik heb besloten deze door te brengen met erover na te denken”.

    Laat mlm-ers dit eens bezinken in het kader van de lijst met topics op dit forum en de door mij aangehaalde quote van jou hierboven; het is inderdaad een mlm startpagina, maar kijk eens na in het rijtje geopende topics wat er nu eigenlijk daadwerkelijk aangeslagen is. Het is wat dat betreft beter om te spreken van een ‘valse start’ pagina.

    De conclusie wie er totaal geen benul hebben, en van wat, laat ik maar in het midden…

  • Econometrist

    Nou breekt mijn klomp.

    Voor het eerst in de geschiedenis was ik het een keer eens met rené dat jij wel één van de mlm-critici zou zijn met de subtiele grap dat je je definitieve inschrijving aankondigde (is een voorwaardelijke ook mogelijk dan), na je waardering uitgesproken te hebben t.a.v. dit concept, om vervolgens om informatie te vragen…

    ZO kinderlijk naïef had ik zelfs een mlm-er niet ingeschat en de voorbarige conclusie getrokken dat je dus een grappenmaker moest zijn. Maar hoe kan een mens zich vergissen, blijkt nu…

    Nouja, hoe dan ook, om toch wat positiefs te brengen wens ik je veel succes, samen met je 90.000 collega's, waarvoor de markt uiteraard groot genoeg is voor hen om allemaal helemaal binnen te lopen op dit concept. Trouwens, als jij eruit bent hoe dit mooie concept in elkaar steekt, kan je het dan bij gelegenheid misschien een keer hier komen uitleggen? Want vragen hierover blijven tot nu toe structureel onbeantwoord, zowel hier als op de site. Hopelijk kan jij hier op je weg naar succes wat meer duidelijkheid in verschaffen…

  • Maarschalk

    Job Schreef:

    ——————————————————-

    > Zo zie je maar weer dat welke discussie dan ook op

    > deze site compleet zinloos is.

    Doch, we horen je niet over het tegen de regels van deze site in reclame maken door Esther. Nee, enkel de kritische vragen, die worden veroordeeld.

    > En wat SCnet betreft

    > meen ik te begrijpen dat die in “Pre Launch” zijn.

    > Dan kun je wel iets consideratie hebben als iets

    > nog niet helemaal duidelijk is.

    Pre launch geeft hun niet het recht onzin te vertellen (mlm wordt gedoceerd aan Harvard, Bill Gates heeft een mlm bedrijf gekocht). Consideratie klinkt zo leuk, maar wat heb ik daaraan als ik de kwaliteit van de aanbieding wil beoordelen? Hoe kunnen we nu in hemelsnaam beoordelen of dit echt een goede deal is als we niet weten welke winkels meedoen?

    > En wat BSN nummers

    > betreft die worden bij veel MLM bedrijven

    > geregistreerd.

    Ja en? Als ik vervolgens naar de privacystatement kijkt die men afgeeft dan heb ik geen vertrouwen meer in hun. Ik geef al mijn data af, zelfs data waar ze niks mee te maken hebben, en ik moet maar gewoon vertrouwen hebben?

    > Het vreemde is dat onze wetgever je

    > adviseert het niet af te geven maar gelijktijdig

    > kleine ondernemers verplicht hun BSN/BTW nummer op

    > alle correspondentie en rekeningen te publiceren.

    Sinds wanneer dienen kleine ondernemers hun BSN op alle correspondentie te publiceren? Waarop baseer je dit?

    > Wat mij betreft is SCnet wel degelijk de moeite

    > waard om aandacht aan te besteden maar dan wel

    > positief. :)-D

    En wat is precies hetgene dat jou doet besluiten dat SCnet wel de moeite waard is om aandacht aan te besteden? Wat vind jij zo positief dan?

  • Ruben van Meer

    Een mlm zonder producten. Wat was dat ook al weer? Juist, een piramidespel!

  • Econometrist

    Ruben van Meer Schreef:

    ——————————————————-

    > Een mlm zonder producten. Wat was dat ook al weer?

    > Juist, een piramidespel!

    Een mlm is een piramidespel met produkten…

  • Ruben van Meer

    Mlm is zeker geen piramidespel met producten. Dan zou het nog steeds illegaal zijn namelijk. Mlm is een verkoopmethode. Maar daar gaat het hier niet om.

    De vorige schrijver constateert dat SCNet Nederland kennelijk geen leveranciers heeft en dus geen producten. Daarmee is SCNet Nederland geen mlm organisatie maar een piramidespel.

  • Econometrist

    Ruben van Meer Schreef:

    ——————————————————-

    > Mlm is zeker geen piramidespel met producten. Dan

    > zou het nog steeds illegaal zijn namelijk. Mlm is

    > een verkoopmethode.

    Mlm is een piramidespel dat de illegaliteit ontwijkt door wat te goochelen met produkten. Ja, het is een verkoopmethode, maar dan hoofdzakelijk aan de deelnemers zelf. De verkopers zijn gewoon verkapte klanten die geld aan elkaar verdienen door het doorschuiven van produkten en de inschrijfkosten. Exact dezelfde geldstromen, minus een klein percentage dat de werkelijke kostprijs van de mlm-rommel vertegenwoordigt, zouden er plaats vinden als je het hele produkt weg zou laten en het puur op een piramide contructie zou houden. Alleen ja, dan is het ten eerste beter inzichtelijk dat het een piramidespel betreft en ten tweede inderdaad illegaal zijn.

  • brokkel

    @Maarschalk Als kleine zelfstandige eenmanszaak (wat ik heb) bestaat je BTW nummer uit je BSN nummer met de toevoeging B01 (of 02/03/04) dus is het BSN nummer bekend. Voor VOF's BV's en andere rechtsvormen geldt dit niet omdat er meerdere eigenaren zijn (theoretisch).

    Het systeem is een MLM pyramide omdat je geld in gaat leggen om goederen te kunnen kopen maar voorlopig kan je nog niets kopen. Wat gebeurt er nu met het geld?

    Ik zou niet verbaasd zijn dat als er voldoende is binnengehaald door de eigenaar de boel opeens failliet is (dat is het voordeel van een BV) en de eigenaar gevlogen.

    In ieder geval wil ik wel leverancier worden alleen absoluut geen klant. Mogen zij mijn goederen verkopen. Ik loop enkel het risico van 10% korting. Nou dat durf ik wel aan.