'Onder het piramidespel wordt verstaan een gelegenheid waarbij deelnemers een goed afgeven of een verplichting aangaan teneinde daaruit een voordeel te verwerven dat geheel of ten dele afhankelijk is van de afgifte van een goed of het aangaan van een verplichting door latere deelnemers."
Inschrijven bij scnet, verplicht je tot niks.
Het is gratis en blijft gratis!
Het inschrijven van andere mensen, zorgt voor extra (naast je eigen) inkomsten, verkregen uit kortingen die de aangesloten winkels zullen geven.
Kortom participanten worden geheel ( of gedeeltelijk ) betaald uit inbreng van nieuwe deelnemers.
Er is sprake van een percentage, maar als degene onder mij hun kaart straks niet in de winkels gebruiken, zullen er ook geen inkomsten zijn!!
Dit wordt niet aangevuld door nieuwe deelnemers die weer inleg geven.
Ik vind het begrip, omdat je in de mlm geen produkten verkoopt ben je geen volwaardig bedrijf, maar leidt je een piramidespel erg kort door de bocht.
Als je de definitie van een piramidespel zou bekijken, draait het om twee dingen.
Er veel geld instoppen, wat dus alleen maar omhoog werkt en waar niemand die onder de eerste mensen ( die boven aan zitten) profijt van heeft.
Verder is er steeds geld nodig om het ‘spel’ draaiende te houden anders bloed het dood.
Deze beide gevallen zijn hierbij niet aan de orde.
Het ischrijven en gebruik is gratis en blijft gratis!!
Omdat er in meerdere systemen gespaard wordt en daardoor weer inkomsten vrijkomen, waaronder in vouchervorm, blijft het systeem draaiende.
Want de vouchers zijn alleen maar inzetbaar in de winkels die aangesloten zijn.
Daardoor krijgen de winkels weer klanten en krijgen de klanten weer korting.
De cirkel begint weer opnieuw.
Dat daarbij bij het tweede spaar/betaalsysteem (binaire boom) de mensen onder jou dus zomaar weer ineens boven je kunnen staan is een geweldig systeem, want je blijft elkaar op deze manier helpen.
Of iemand nu onder of boven in je lijst voorkomt, je krijgt hierbij inkomsten van alle kanten.
Hoe dat alles in zijn werk gaat, kan ik alleen maar vertellen, als er meer interesse is.
Mogelijk is er geen interesse, dat is om het even.
Maar het woord piramidespel is hier zeker niet van toepassing!!